Ступиця заднього колеса 5336 (старого зразку) – як і чим замінити!
Все частіше і частіше автомобілісти та працівники СТО зустрічаються з проблемою ремонту ступиць заднього колеса МАЗ старого зразка (рис. 1) з різними підшипниками (7520/7524). Автомобілі з такою конструкцією ступиць сходили з конвеєра Мінського автомобільного у 80-х-90-х роках, це перші моделі 5432, 5336, 6303 та 5337. На даний момент вже майже 10-ть років на заводі не виготовляють запчастини на моделі того періоду окрім деталей що використовуються на більш сучасних авто. Більшість деталей даного вузла є універсальними, тобто входять в комплектацію бортових редукторів та ступить сучасних автомобілів а саме : сателіти, шайби опорні сателітів , вісь 664706, манжета 120/150, болти прокладки та ін.. Але основні деталі – цапфа, ступиця, деталі бортового редуктора (ступиця шестерні, сонячна шестерня) є «суперовскими» тобто оригінальними і реально – проблемними.
Виходячи з вищенаведеного на сьогоднішній день самим надійним методом вирішення даної проблеми є заміна ступиці 5336 (з підшипниками 7520/7542) на ступицю 54321 рис 2 (з підшипниками 7520/7520) обоє під без дискові колеса.
Однозначно найбільш простішим рішенням даного питання було б заміна голої ступиці 5336-3104015 (рис1/17) , але на сьогоднішній день на ринку України дана деталь представлена виключно б/у або не оригінального походження та сумнівної якості.
Для заміни чи переходу з 5336 на 54321 необхідно заміна наступних деталей а саме:
1. Цапфа 5336-2401083 (довгий шліц)фото1 - на 54321 цапфа 54321-2401083 (короткий шліц)фото2
2. Ступиця 5336-3104015 (розборна)фото 3 - на ступицю 54321-31040152 (лита) фото 4
3. Шестерня ступиці 5336-2405051(фото 5) – на шестерню ступиці 54321-2405051 (фото 6)
4. та підшипники 7520/7524 замінити на 7520/7520
Ремонт стуциці 5336 Вашого Білоруського «монстра» з допомогою даної інформації повинен пройти ефективно та оперативно!
Потрібна порада щодо техніки МАЗ – зажди до Ваших послуг!
З повагою Клімішин Олег, ТД Чормотремонт!