Про КПП 238ВМ з «підсиленим» первинним валом в «деталях»

Про КПП 238ВМ з «підсиленим» первинним валом в «деталях»

        З 2006 року на ЯМЗ для удосконалення конструкції 8-ми ступінчастих КПП сімейства 238М,ВМ,ВК були впроваджені наступні зміни:
         - первинний вал;
         - насос масляний КПП;
         - кришка первинного валу та її ущільнення;
         - система подачі масла від насосу до кришки перв. валу.
        Введення даних змін дозволило підсилити найбільш відповідальну частину трансмісії автомобіля, а саме первинний вал через який передається крутний момент від двигуна до трансмісії. Причиною модернізації стали вимоги до підвищення експлуатаційних характеристик автомобільної техніки та необхідність агрегатування нової лінійки ярославських двигунів стандарту Е2 (238БЕ2, ДЕ2) більш надійними в експлуатації коробками передач. Та, чесно кажучи, вал діаметром 42мм не завжди витримує навантаження з якими усвідомлено чи не усвідомлено змушені миритись автомобілісти сьогодні. Бувалі, як водії так і механіки, добре пам’ятають, що для 29-го Супера, чи 551605, чи навіть «Тутая» (64221) де вперше (ще в 90-х) була встановлена ВМ-ка, ефект «скручування» первинного валу був звичною справою. Тобто модернізація вирішувала, як експлуатаційні технічні завдання так і виправляла конструкторські недоліки попередньої моделі КПП.
         42мм чи 51мм(точніше 50,95мм)? Це питання піднімалось конструкторами ЯМЗ вже давно. Хто мав справу з агрегатами ЯМЗ,ТМЗ і технікою агрегатованою даними силовими та трансмісійними установками пам’ятає 9-ти ступки 201 та 202 в яких також первинні вали діаметром 42мм були згодом замінені на 50 та 51мм з залежності від моделі. Щоправда двигуни ТМЗ в основному встановлювались на військову техніку, де так званий «запас міцності» був не то що логічним , а й обов’язковим чинником, то в таких випадках конструкторські рішення були закономірними. Та все-таки це були далекі 80-ті…. Чи то проаналізувавши гірку правду помилок та прорахунків чи піддавшись вимогам сучасного машинобудування ЯМЗ з 2008р. вніс конструкторські зміни і в 5-ти ступку ЯМЗ 236, замінивши первинний вал 236Н (Ø42мм) на 2381 (Ø51мм) аналогічно 8-ми ступінчатим КПП 238ВМ та 2381 відповідно.
       Отже з вищенаведеного підсумовуємо, що коробки передач типу ЯМЗ 2381 виробництва ТМЗ являються модернізованою модифікацією КПП 238ВМ.
         Коробка передач ЯМЗ 2381 взаємозамінна з КПП 238ВМ при додатковій заміні відомого диску 182.1601130 на 182.1601130-10 (або 184) та муфти вимкнення зчеплення 183.1601180-01 на 184.1601180-31. По бажанню споживачів, для переобладнання коробки передач типу ЯМЗ-238ВМ в коробку передач ЯМЗ-2381 створений комплект запасних запчастин 2361.1700200. в який включені деталі і вузли, необхідні для заміни і установки на коробку передач типу ЯМЗ-238ВМ.
         Комплект запасних частин 2361.1700200 входить в склад номенклатури запасних частин ОАО "Автодизель".
        Найменування і позначення деталей коробок передач в комплектності зі зчепленням діафрагменного типу, до і після змін, наведені в таблиці.

6_3.jpg

*- вал первинний 2381.1701039 з заднім підшипником, втулкою 2381.1701026, кільцем 2381.1701029 і трубкою в зборі

Джерело: керівництво по експлуатації 238ДЕ-3902150РЭ 2007г.

6_2.jpg

6_4.jpg

(первинний вал підсилений 2381-17010025, кришка заднього підшипника первинного вала 2381.1701040, насос масляний 336.1704010-10)
* Встановлюється вал 238М-1701047(насос 336.1704010-10)  тимчасово до закінчення підготовки виробництва по изв.К141/2-97ПИ
** Встановлюється вал 238М-1701047-10  тимчасово до закінчення підготовки виробництва по изв.К141/2-97ПИ
*3 Встановлюється демультиплікатор 2381.1721005 (4-х сателітний).

         На сьогоднішній день ТОВ ТД Чорметремонт готове надати, як вищезгаданий комплект деталей для модернізації КПП 238ВМ власноруч, так і повний перелік деталей необхідних для ремонту як КПП типу 238ВМ, ВК, так і модернізованих 2381. Також, завжди є можливість замовлення коробок передач в зборі з заводу-виробника в найкоротші строки.         

З повагою до Вас, технічний експерт ТД Чорметремонт Клімішин Олег.

Повернення до списку