Гальмівні диски: основні проблеми

Гальмівні диски: основні проблеми

Для спокійного уповільнення чи зупинки вантажівки, важливо щоб гальмівні диски були у гарному стані, адже це один з важливих елементів системи. І хоча може здаватися, що їх зносостійкість і робота мало залежать від стилю водіння, є декілька важливих аспектів що впливають на строк служби чи деформацію дисків.

У першій частині статті про гальмівні колодки розглянемо як вони працюють і які проблеми можуть виникати під час експлуатації.

Трохи теорії

Під час гальмування гальмівні колодки притискаються до гальмівного диска і викликають тертя. При цьому гальмівний диск нагрівається, оскільки кінетична енергія, створена при гальмуванні, перетворюється в тепло.

Друга функція гальмівних дисків – відведення цього тепла. Фрикційний шар колодки містить абразиви, які взаємодіють з поверхнею диска - одна нерівність чіпляється за іншу. Також з'являється адгезійне тертя, при якому одна поверхня прагне прилипнути до іншої.

Це і є причини деформації дисків і різних пов’язаних з цим проблем.

Потенційні неполадки

Розглянемо детальніше що ж відбувається з гальмівними дискам і чому саме:

1. Перегрів

Основна причина швидкого зносу. Найчастіше диски виготовлені з чавуну, який починає деформуватися при 650 градусах Цельсія. Але якщо не давати охолонути дискам після багаторазового різкого гальмування з високої швидкості, деталі можуть нагрітися і до більших показників.

Ще одна можлива причина перегрівання – неправильне прилягання нових колодок.

Якщо гальмівні диски нагріваються до 650 градусів, змінюється кристалічна структура їх поверхні. Чавун верхнього шару через вплив температури перетворюється на твердіший цементит. Через нижчий коефіцієнт тертя цементиту, колодки прослизають і гальмування стає нерівномірним.

2. Знос

Часто гальмівні диски перегріваються і тріскаються від зносу і стоншення.

Якщо ви вже довгий час їздите на конкретних дисках, з часом вони неминуче стираються. Через це вони все гірше відводять передану колодками енергію і тепло. Температура при гальмуванні росте, а отже і ризик деформації матеріалу дисків.

3.    Бруд між маточиною і гальмівним диском

Не найочевидніша проблема, але якщо зовнішня поверхня маточини чи внутрішня гальмівного диска хоч трохи забруднена – з часом від інтенсивної роботи і тертя це неодмінно призведе до пришвидшеного пошкодження дисків.

Це основні проблеми, що можуть виникнути у гальмівних дисках. Більшість цього пов’язана з умовами їх використання. Однак і тут є певні хитрощі, завдяки яким вони можуть прослужити вам довше.

А якщо ви помічаєте що гальмівні диски вашого КрАЗу, КАМАЗУ, МАЗу, ГАЗу чи іншої моделі вантажівки вже час замінити  – не варто зволікати, звертайтеся до компанії «Чорметремонт» і наших менеджерів за телефонами:

+38 (067) 0000 - 109
+38 (095) 0000 - 109
+38 (073) 0000 - 109


 

Повернення до списку